Przejdź do treści

Dlaczego niektórzy nigdy nie znajdą się w Google TOP?

bardzo-szybki-hosting

Zastanawiałeś się już może co zrobić, aby pojawić się na pierwszych stronach wyszukiwarek? Generalnie są dwie główne metody: za pomocą komercyjnych reklam (np. płacąc za to Google’owi) i/lub w sposób ‘naturalny’. W uproszczeniu, to drugie to zazwyczaj efekt ciężkiej i mozolnej pracy, którą należy wykonać na wielu płaszczyznach. Może słyszałeś już o takich pojęciach, jak SEO, SEM, copywriting, kontent, itp.? To sposoby, aby pomóc wyszukiwarce odnaleźć stronę i zakwalifikować ją na odpowiednio wysokiej pozycji w rankingu. Czym bardziej unikatowa nisza Twojego biznesu, tym łatwiej i odwrotnie. Jednak, tymi kwestiami nie będziemy się zajmować na tym etapie. Tutaj skupimy się na kwestiach, które mają znaczenie podczas budowy e-biznesu. Na tym etapie, jednym z najważniejszych czynników jest hosting, który musi być szybki i wydajny. Ale, tak naprawdę, a nie marketingowo. Wybór dobrego hostingu nie jest prosty, ale z pewnością jest bezwzględnie priorytetowy, ponieważ ma wpływ na mnóstwo kolejnych działań, na każdym etapie tworzenia i rozwoju przedsięwzięcia. Postaram się wytłumaczyć Ci dlaczego jest to takie ważne, pokazać konkretne przykłady zaniedbań i ich konsekwencji. Podam Ci również wskazówki, jak osiągnąć ten cel.

Teoria vs życie, czyli jaka jest prawda?

Google nagradza szybkie strony, a każda sekunda opóźnienia e-sklepu może zmniejszyć współczynnik konwersji aż o 7%. Mówiąc po ludzku: czym wolniejszy będzie Twój e-sklep, tym z każdą kolejną sekundą stracisz kolejną część potencjalnych klientów. W Sieci znajdziesz wiele analiz, a wg jednej z nich sytuacja pozostawia wiele do życzenia. Zbadano ponad 50 tys. polskich e-sklepów, za pomocą najbardziej wiarygodnego pod tym względem narzędzia, tj. Google Page Speed Insight (tę wiarygodność uzasadnię nieco później).
Google ocenia szybkość ładowania w skali 1-100, odrębnie dla komputerów oraz urządzeń mobilnych. Jako szybkie strony, kwalifikowane są te, który uzyskały wyniki powyżej 90 punktów.

Google-Page-Speed-Insight

Sklepów, które przekroczyły barierę szybkości, tj. 90 punktów, analiza wykazała odpowiednio:

  • 35,2% – dla wersji desktopowej
  • 6,8% – dla wersji mobilnej

Wyniki te dobitnie pokazują, jak wiele do poprawy mają polskie sklepy internetowe.

Dlaczego tak jest, gdzie tkwi przyczyna?

Raport jednoznacznie pokazuje, że zdecydowana większość polskich e-sklepów ma problem z szybkością ładowania strony. Przyczyn tego stanu rzeczy jest wiele, a jedną z nich zapewne jest…

Dalsza treść jest zablokowana

Zaloguj się, aby odblokować zawartość.

Nie masz aktywnego pakietu dostępowego? Zobacz.

Jeśli zaniedbasz tę kwestię lub postanowisz odwrócić kolejność, wówczas nie osiągniesz efektu. A w najlepszym razie stracisz czas i środki. Wybór jest więc chyba prosty? 🙂

Z serdecznymi pozdrowieniami!

jak założyć stronę
ZGREDek 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgoda na cookies / Accepting cookies. (info)

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close