Przejdź do treści

Regulamin i Warunki usług

Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług oferowanych na stronie Zgredek.pl. Przeczytaj proszę uważnie, aby upewnić się, że rozumiesz nasze warunki przed zakupem jakiegokolwiek produktu lub usługi.

Definicje

  1. Sprzedawca – Servizza PL Sp. z o. o. z siedzibą w Katowicach (40-082) przy ul. Sobieskiego 11/E6, wpisana do rejestru KRS pod numerem 0000680812, NIP PL6342896468, REGON 367420195, a także podmioty gospodarcze zależne finansowo lub własnościowo od Servizza, w szczególności spółki zależne, posiadające w swej nazwie frazę ‘servizza’, jak np.: Servizza DE Gmbh, Servizza UK Ltd., posiadająca adres do doręczeń jw. oraz kontakt elektroniczny za pomocą strony: https://zgredek.pl/kontakt/.
  2. Zgredek.pl lub e-sklep – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym: https://zgredek.pl.
  3. Regulamin lub Umowa – niniejszy dokument, będący wzorem umowy zawieranej pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, określający zasady korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę oraz korzystania z tych usług przez Klienta, z wykorzystaniem świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zmianami).
  4. Umowa sprzedaży lub Umowa kupna-sprzedaży – umowa kupna-sprzedaży Produktu lub umowa świadczenia Usługi, zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Zgredek.pl.
  5. Usługa lub Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, za pośrednictwem Zgredek.pl, aktywowana z chwilą skutecznego przesłania odpowiedniego formularza lub z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia złożonego przez Klienta zamówienia.
  6. Produkt – dostępna w ramach działalności Sprzedawcy rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  7. Użytkownik –
    – konsument – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, będąca Konsumentem lub:
    – przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych i prowadząca działalność gospodarczą lub analogiczną, dokonująca zakupu, który nie ma charakteru zawodowego lub:
    – osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania (której przyznano zdolność prawną) lub:
    – przedsiębiorca – osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych i prowadząca działalność gospodarczą lub analogiczną, dokonująca zakupu o charakterze zawodowym.
  8. Klient – zarejestrowany Użytkownik, który zakupił od Sprzedawcy towar lub zamówił od Sprzedawcy Usługę, poprzez wypełnienie i wysłanie Zamówienia oraz dokonał wszelkich wymaganych formalności (w tym pełnej rejestracji wymaganych danych i wniesienia opłat) i tym samym zawarł ze Sprzedawcą umowę kupna-sprzedaży lub umowę o świadczenie danej usługi.
  9. Konsument – Klient będący Klientem – konsumentem lub Klientem – przedsiębiorcą na prawach konsumenta, w myśl regulacji Ustawy o prawach konsumenta lub analogicznej.
  10. Zamówienie lub Zlecenie – oświadczenie woli złożone przez Użytkownika poprzez wypełnienie i przesłanie w formie elektronicznej odpowiedniego formularza udostępnionego przez Sprzedawcę, zmierzające bezpośrednio do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy, wraz z akceptacją treści Regulaminu.
  11. Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w e-sklepie.
  12. Pracownik Sprzedawcy – osoba pracująca w ramach struktur Sprzedawcy, upoważniona do dostępu do zasobów technicznych Sprzedawcy.
  13. Serwer – fizyczne urządzenie lub część jego zasobów, udostępniające odpowiednie Usługi Klientowi oraz zarządzane przez Pracownika Sprzedawcy.
  14. Domena – unikalna nazwa strony internetowej, tj. alfanumeryczny ciąg znaków, wraz z końcówką oddzieloną kropką, zarejestrowana lub mogąca zostać zarejestrowana w systemach informatycznych odpowiedniego Rejestratora Domen.
  15. Spam – niezamówiona przez odbiorcę informacja, przesłana do adresata drogą elektroniczną, jak np. reklama, oferta handlowa, itp., w szczególności w sposób naruszający odpowiednie w tym zakresie regulacje prawne.
  16. Administrator Danych Osobowych (ADO) – Sprzedawca.
  17. Polityka Prywatności & Cookies lub Polityka Prywatności – dokument o takiej nazwie, udostępniony na stronie https://zgredek.pl/polityka-prywatnosci/, będący załącznikiem do niniejszego Regulaminu.
  18. Dzień roboczy – jeden dzień z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  19. Bramki płatnicze – podmioty pośredniczące, z którymi Sprzedawca współpracuje w zakresie tzw. szybkich płatności elektronicznych, w szczególności: Przelewy24/DotPay i PayPal.
  20. Formularz rejestracji – formularz dostępny w e-sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
  21. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w e-sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  22. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
  23. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
  24. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  25. Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji i przekazu, jak np. poczty e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Użytkownikom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści, w tym informacji o Produktach lub Usługach, nowościach i promocjach Sprzedawcy bądź jego partnerów biznesowych.

Informacje ogólne

  1. Niniejszy Regulamin dotyczy relacji pomiędzy Sprzedawcą oraz zarówno konsumentami, jak i przedsiębiorcami, przy czym pewne zapisy Regulaminu skierowane są wyłącznie do konsumentów lub do przedsiębiorców, co zostało wyraźnie oznaczone.
  2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w e-sklepie w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest ADO. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w Polityce Prywatności & Cookies. Polityka Prywatności zawiera zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez ADO, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą oraz informacje w zakresie stosowania plików cookies i narzędzi analitycznych.
  3. Korzystanie z e-sklepu, w tym dokonywanie zakupów, związane z tym podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków w postaci zawarcia umowy oraz obowiązków ustawowych Sprzedawcy).

Rejestracja i Usługi elektroniczne

  1. W ramach działalności e-sklepu świadczone są następujące Usługi elektroniczne: Poradniki, Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter:
    – Poradniki – zbiór treści edukacyjnych, szkoleniowych, informacyjnych, instruktażowych, promocyjnych, itp., dostępnych dla Klienta, który prawidłowo złożył i opłacił Zamówienie, zgodne z wybranym przez niego pakietem dostępowym.
    – Konto – korzystanie z tej usługi możliwe jest wyłącznie po wypełnieniu i skutecznym wysłaniu Formularza Rejestracji. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Użytkownika wszystkich danych, których pola oznaczone są jako obowiązkowe. W wypadku Użytkowników niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie pełnej nazwy i adresu firmy oraz numeru NIP. Usługa Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy.
    – Formularz Zamówienia – korzystanie z tej usługi rozpoczyna się z momentem dodania przez Użytkownika pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w e-sklepie. Złożenie Zamówienia następuje wyłącznie po wypełnieniu i skutecznym wysłaniu Formularza Zamówienia. Przed wysłaniem istnieje możliwość modyfikacji wprowadzanych danych, zgodnie z wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami na stronie e-sklepu. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Użytkownika wszystkich danych, których pola oznaczone są jako obowiązkowe. Usługa Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy na czas składania Zamówienia.
    – Newsletter – korzystanie z tej usługi następuje po zaznaczeniu przez Użytkownika odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta, kiedy to Użytkownik zostaje dopisany do bazy odbiorców usługi Newsletter. Ponadto Użytkownik może zapisać się do usługi poprzez podanie w miejscu oznaczonym „Newsletter” i skuteczne wysłanie adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny rezygnacji z usługi poprzez odznaczenie odpowiedniego checkboxa w ramach swojego Konta lub wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy.
  2. Zakup Produktu lub Zamówienie Usługi odbywa się w formie elektronicznej poprzez wypełnienie i przesłanie Zamówienia dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy.
  3. W trakcie rejestracji Klient zobowiązany jest podać kompletne dane, zgodne z rzeczywistością. Klient oświadcza i gwarantuje, że informacje, które dostarczył i dostarczy Sprzedawcy do celów ustalenia i utrzymania Usługi, są dokładne i prawdziwe. Sprzedawca może w pełni polegać na instrukcjach osoby wymienionej jako główny kontakt z Klientem w Zamówieniu.
  4. Składając Zamówienie Klient oświadcza, że zapoznał się z treścią dokumentów, które dotyczą zamówionego Produktu lub Usługi, w szczególności z niniejszym Regulaminem, specyfikacją i ceną oferowanej usługi i akceptuje ich treść, a także wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę podanych danych wyłącznie w zakresie i w celu świadczenia przez Sprzedawcę Usług, celach administracyjnych i statystycznych, zgodnie z odpowiednimi regulacjami prawnymi. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Sprzedawcę zawarte są w Polityce Prywatności, dostępnej na stronie internetowej Sprzedawcy.
  5. Kupując Produkt lub Zamawiając Usługę Klient upoważnia tym samym Sprzedawcę do wysyłania drogą elektroniczną, informacji związanych z Zamówieniem.
  6. Umowa o świadczenie danej Usługi przez Sprzedawcę zostaje zawarta po potwierdzeniu Klientowi przyjęcia Zamówienia, poprzez wysłanie wiadomości na wskazany przez Klienta w odpowiednim formularzu adres e-mail.
  7. Aktywacja Usługi na rzecz Klienta następuje niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 (słownie: jednego) Dnia roboczego po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę i po zaksięgowaniu opłaty odpowiedniej dla danej Usługi, o czym Klient zostanie poinformowany za pomocą wiadomości wysłanej na adres e-mail wskazany w ramach Konta lub w odpowiednim formularzu Zamówienia.
  8. Umowa zawarta zostaje na czas trwania danej Usługi, wynikający z jej specyfikacji, od chwili zaksięgowania przez system Sprzedawcy opłaty za zamówioną Usługę.
  9. Usługi Sprzedawcy skierowane są wyłącznie do tzw. Klienta biznesowego, czyli do Klientów – przedsiębiorców i do Klientów – osób prawnych lub jednostek organizacyjnych. Usługi Sprzedawcy nie są skierowane do Konsumentów. Sprzedawca ma prawo poprosić Klienta o dostarczenie dokumentów rejestrowych firmy lub organizacji Klienta.
  10. Klient zobowiązuje się do aktualizacji lub informowania o każdej zmianie w danych adresowych i wszystkich innych podanych w ramach rejestracji Konta lub w Zamówieniu w przypadku, kiedy ulegają one zmianie w trakcie korzystania z Usług. W przeciwnym przypadku Sprzedawca ma pełne prawo uznać, że zarejestrowane w systemie dane są aktualne i prawnie w pełni wiążące.
  11. Klient wyraża zgodę na świadczenie usług przez Sprzedawcę za ustaloną cenę i w określonym czasie. Sprzedawca nie wprowadza w błąd Klientów, nie stosuje jakichkolwiek ukrytych kosztów, tzw. ‘dopisków małym drukiem’, czy też promocji dających tylko pozorne oszczędności.
  12. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy e-sklepem:
    – komputer lub inne analogiczne urządzenie z dostępem do Internetu,
    – dostęp do poczty elektronicznej,
    – przeglądarka internetowa w najnowszej dostępnej wersji,
    – włączona w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików cookies oraz obsługi Javascript.

Warunki zawierania umowy kupna-sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy kupna-sprzedaży pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w e-sklepie, zgodnie z Regulaminem.
  2. Cena Produktu lub Usługi uwidoczniona na stronach e-sklepu podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. Na stronach e-sklepu, w trakcie składania Zamówienia lub w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową kupna-sprzedaży, Klient jest informowany o łącznej wysokości ceny Usługi lub Produktu (wraz z ew. podatkami), będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy oraz o ew. innych kosztach lub o obowiązku uiszczenia tych opłat, gdy nie można ustalić ich wysokości w chwili składania Zamówienia.
  3. Procedura zawarcia Umowy kupna-sprzedaży w e-sklepie:
    – Zawarcie Umowy następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w e-sklepie,
    – Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji, co zostaje potwierdzone poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail.
    – Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa kupna-sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
  4. Udostępnienie Klientowi, utrwalenie i zabezpieczenie treści zawieranej Umowy kupna-sprzedaży następuje poprzez:
    – udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie e-sklepu,
    – przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w punkcie poprzedzającym.
    – dodatkowe utrwalenie i zabezpieczenie w systemie informatycznym e-sklepu.

Koszt, sposoby i termin dostawy

  1. Dostawa Produktu możliwa jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a dostęp do efektów wyświadczonej usługi możliwy jest w dowolnym miejscu, w sposób zdalny.
  2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa kupna-sprzedaży lub opis na stronie produktu stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi na stronach e-sklepu w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia.
  3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
    – przesyłka pocztowa,
    – przesyłka kurierska.
  4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 5 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, obowiązującym terminem jest najdłuższy z nich, przy czym nie może on przekroczyć 5 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczony jest w następujący sposób:
    – od dnia uznania na rachunku rozliczeniowym Sprzedawcy – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznej lub kartą płatniczą,
    – od dnia uznania na rachunku bankowym Sprzedawcy – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem,
    – od dnia zawarcia Umowy kupna-sprzedaży – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem.

Płatności

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen w dowolnym momencie, chyba że uzgodniono inne warunki, przy czym ew. zmiany nigdy nie będą dotyczyły Zamówień złożonych przed datą ich wprowadzenia.
  2. Klient jest odpowiedzialny za wszystkie opłaty należne Sprzedawcy w czasie trwania umowy. Każda Usługa, która nie zostanie aktywowana i/lub opłacona w ciągu tygodnia (7 dni) od terminu płatności, podlega anulowaniu lub usunięciu.
  3. Płatności wniesione za Usługi nie podlegają zwrotowi.
  4. Za datę płatności uznaje się datę zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy lub koncie operatora płatności elektronicznych, z którym Sprzedawca współpracuje.
  5. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności:
    – płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki,
    – płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    – płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą przeprowadzane są za pośrednictwem Bramek płatniczych. Możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie e-sklepu. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem i przy obsłudze operatora właściwego dla danej Bramki płatniczej.
  6. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 1 Dnia roboczego od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.

Przypadki nadużywania zasobów

  1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze e-sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, szanując dobra osobiste oraz prawa autorskie i własność intelektualną Sprzedawcy oraz osób trzecich. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każda próba naruszenia zasobów Sprzedawcy lub spowodowania jakiejkolwiek szkody innym Klientom Sprzedawcy jest surowo zabroniona. Sprzedawca zdecydowanie reaguje na jakiekolwiek próby wykorzystania cudzych Kont bez zgody właściciela. Przez takie próby rozumie się scamming, phishing, kradzież haseł, skanowanie w celu odnalezienia dziur bezpieczeństwa, itp. Jakiekolwiek nieautoryzowane użycie Konta lub komputera, niezależnie od tego, czy atakujący komputer lub Konto należą do Klienta, będą traktowane jak działania Klienta. Możliwe działania ze strony Sprzedawcy obejmują ostrzeżenia, zawieszenie Usługi lub jej całkowite anulowanie, a także postępowanie na drodze cywilnej lub karnej, w zależności od wagi ataku.
  3. Sprzedawca ma prawo do zaprzestania świadczenia Usług lub odmowy dostępu Klientowi, który narusza Regulamin, bez wcześniejszego ostrzeżenia lub wcześniejszego powiadomienia. Ewentualne zwroty opłat nie będą dokonywane, jeśli rozwiązanie umowy będzie spowodowane naruszeniem warunków Regulaminu.

Wykluczenie gwarancji Usług

Sprzedawca oświadcza, że dołoży wszelkich starań, aby uniknąć takich sytuacji, jednak nie gwarantuje, ani nie oświadcza, że Usługi będą nieprzerwane, wolne od błędów lub całkowicie bezpieczne. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo Sprzedawca zrzeka się wszelkich gwarancji, w tym domniemanych gwarancji lub przydatności do sprzedaży, przydatności do konkretnego celu i niezgodności.

Ograniczenie szkody

  1. Żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności wobec drugiej strony za utracone zyski lub jakiekolwiek pośrednie, szczególnie przypadkowe, następcze lub karne straty lub szkody jakiegokolwiek rodzaju lub za szkody, które mogłyby zostać uniknięte przy użyciu należytej staranności powstałej w związku z Umową, nawet jeśli strona została powiadomiona lub powinna być świadoma możliwości wystąpienia takich szkód.
  2. Niezależnie od wszelkich innych postanowień, maksymalna łączna odpowiedzialność Sprzedawcy i wszystkich jej pracowników, agentów lub podmiotów stowarzyszonych, na podstawie dowolnej teorii prawa (w tym naruszenia umowy, czynu niedozwolonego, odpowiedzialności ścisłej i naruszenia) jest płatnością nieprzekraczającą sumy kwot należnych od Klienta za Usługę.

Zawieszenie Usług

  1. Klient zgadza się, że Sprzedawca może zawiesić świadczenie Usług na rzecz Klienta bez uprzedzenia i bez odpowiedzialności, jeśli:
    – Sprzedawcę w uzasadniony sposób uważa, że Usługi są wykorzystywane z naruszeniem Regulaminu,
    – Klient nie współpracuje w przypadku uzasadnionego podejrzenia o naruszenie Regulaminu,
    – Sprzedawca stwierdzi, że zawieszenie Usługi jest konieczne w celu ochrony sieci lub innych klientów,
    – na żądanie organu ścigania lub instytucji regulacyjnej.
  2. Jednocześnie Sprzedawca oświadcza, że nigdy nie anuluje żadnych Usług, nie starając się uprzednio rozwiązać problemu wraz z Klientem.
  3. W przypadku rozwiązania Umowy na świadczenie Usług przez Klienta w trakcie opłaconego okresu dostępu do Usług, Sprzedawca nie zwraca żadnych środków wpłaconych wcześniej przez Klienta.

Zmiany sieci i zaplecza

Uaktualnienia i inne zmiany w sieciach wewnętrznych Sprzedawcy, w tym, między innymi zmiany w oprogramowaniu, sprzęcie komputerowym i dostawcy usług, mogą mieć wpływ na działanie e-sklepu. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania tego typu zmian, z zachowaniem rozsądnego i uzasadnionego biznesowo lub technicznie okresu niedostępności Usług.

Powiadomienia

W ramach zawartej Umowy informacje pomiędzy Sprzedawcą i Użytkownikiem przekazywane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Powiadomienia są uznawane za otrzymane w dniu przesłania, lub jeśli nie jest to Dzień roboczy, pierwszego Dnia roboczego następującego po dniu, w którym zostały dostarczone. Klient w każdej chwili może zmienić kontaktowy adres e-mail.

Siła wyższa

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za żadne zobowiązania wynikające z Umowy, jeśli nie wywiązanie się z tego obowiązku wynika z jakiegokolwiek zdarzenia niezależnego od Sprzedawcy, w tym między innymi: znacznej awarii części sieci energetycznej, znacznej awarii Internetu, klęski żywiołowej, wojny, zamieszek, powstania, epidemii, strajków lub innych zorganizowanych działań związanych z pracą, działalności terrorystycznej lub innych zdarzeń o wielkości lub rodzaju, w odniesieniu do których w przemyśle nie podejmuje się ogólnych środków ostrożności.

Reklamacje

  1. Reklamacja zostanie rozpatrzona maksymalnie w ciągu 14 dni kalendarzowych.
  2. Tryb postępowania reklamacyjnego w zakresie świadczonych Usług:
    – Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Klient może składać za pomocą wszystkich kanałów kontaktowych udostępnionych przez Sprzedawcę.
    – Sprzedawca zaleca podanie w opisie reklamacji wszelkich informacji, które mogą przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji, jak np.: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, żądań Użytkownika, danych kontaktowych składającego reklamację. Brak realizacji zaleceń nie wpływa na skuteczność reklamacji.
    – Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
  3. Tryb postępowania reklamacyjnego dot. Produktów:
    – W przypadku, gdy sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta uregulowane się obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego.
    – Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta za pomocą wszystkich kanałów kontaktowych udostępnionych przez Sprzedawcę.
    – Sprzedawca zaleca podanie w opisie reklamacji, które mogą przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji, jak np. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową kupna-sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy kupna-sprzedaży oraz danych kontaktowych składającego reklamację. Brak realizacji zaleceń nie wpływa na skuteczność reklamacji.
    – Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. W przypadku, gdy Konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
    – Klient wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi zobowiązany jest dostarczyć wadliwy Produkt na adres Sprzedawcy. W przypadku Konsumenta koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi Klient. W przypadku, gdy dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, np. ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
  4. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur:
    – Każdy Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z tej możliwości, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są na tej stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
    – Konsument ma możliwość złożenia wniosku o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na tej stronie). Konsument może również złożyć wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (informacje można odnaleźć na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę). Konsument może też skorzystać z pomocy powiatowego rzecznika konsumentów lub organizacji w rodzaju Stowarzyszenia Konsumentów Polskich lub Federacji Konsumentów. Porady udzielane są między innymi pod numerem: 801 440 220 lub mailowo: porady@dlakonsumentow.pl.
    – Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, który udziela pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Dane kontaktowe: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa, tel.: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl.
    – Spór pomiędzy konsumentem i przedsiębiorcą można również rozstrzygać pozasądowo na szczeblu unijnym. Pod tym adresem dostępna jest wielojęzyczna platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów. Wszystkie szczegóły znajdują się na ww. stronie platformy lub tej stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zwroty i prawo odstąpienia od umowy

I. Dla Usług cyfrowych:

  1. W przypadku Umowy o dostarczanie treści cyfrowych (Usług cyfrowych), zrezygnować z zakupu można wyłącznie przed opłaceniem zakupu i pierwszym logowaniem do systemu Sprzedawcy. Po opłaceniu Zamówienia lub po pierwszym zalogowaniu nie ma możliwości odstąpienia od umowy i zwrotu.
  2. W celu uniknięcia ew. niejasności, w tym również w przypadku Konsumenta, Klient składa wyraźne oświadczenie, że dokonując opłaty za Zamówienie oraz logując się po raz pierwszy w systemie Sprzedawcy, wyraża zgodę na rozpoczęcie spełnienia świadczenia przez upływem 14 dni na odstąpienie. Klient dodatkowo potwierdza złożenie oświadczenia poprzez zaznaczenie właściwego checkboxa w Formularzu rejestracji lub w Formularzu zamówienia.
  3. Sprzedawca informuje i wyraźnie podkreśla, że działa w myśl regulacji: “Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.”

II. Dla Produktów – Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta:

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych poniżej. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone przez Klienta za pomocą wszystkich kanałów kontaktowych udostępnionych przez Sprzedawcę. Wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może skorzystać, zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta.
  2. Bieg terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
    – dla Umowy kupna-sprzedaży – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik. W przypadku zakupu wielu Produktów, dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części. W przypadku zakupu polegającego na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów.
    – dla pozostałych umów – od dnia zawarcia Umowy.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy, która została zawarta na odległość, umowę tę automatycznie uważa się za niezawartą.
  4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia od Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu, z zastrzeżeniem w zdaniu następującym. Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego, niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w e-sklepie.
  5. Dokonując zwrotu płatności Sprzedawca wykorzystuje analogiczny sposób płatności, jakiego użył Konsument, przy czym możliwe są dwa wyjątki:
    – w przypadku użycia Bramki płatniczej, która nie obsługuje zwrotów, Sprzedawca dokona zwrotu poprzez przelew bankowy na rachunek wskazany przez Konsumenta,
    – za wyraźną zgodą Konsumenta na inny sposób zwrotu, nie wywołujący dla niego żadnych kosztów.
  6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania zwracanego Produktu lub do chwili, gdy Konsument dostarczy Sprzedawcy dowód jego odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Sprzedawca ma prawo osobiście odebrać Produkt od Konsumenta lub wskazać osobę upoważnioną do odbioru. W przypadku, gdy Sprzedawca nie zaproponował odbioru Produktu:
  8. Konsument zwróci Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od odstąpienia. Konsument zwróci Produkt na adres Sprzedawcy.
  9. W przypadku korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, a w konsekwencji zmniejszenia wartości Produktu, Konsument ponosi odpowiedzialność za tę stratę Sprzedawcy.
  10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Sprzedawca ma prawo obciążyć Konsumenta kosztami (odjąć od rozliczenia) w następujących przypadkach:
    – gdy Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny, niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w e-sklepie, Sprzedawca nie musi zwracać różnicy pomiędzy tymi kosztami,
    – w przypadku Usługi, której wykonywanie Sprzedawca rozpoczął przed upływem terminu do odstąpienia od umowy na wyraźne żądanie Konsumenta, ten ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Różnica obliczana jest proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia.
  11. W określonych poniżej przypadkach Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość:
  • – W przypadku Umowy o świadczenie usług – za wyraźną zgodą Konsumenta, tj. jeżeli został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i Sprzedawca w pełni wykonał Usługę.
  • – W przypadku, gdy cena za Produkt lub wynagrodzenie za Usługę zależy od wahań na rynku finansowym, a Sprzedawca nie sprawuje nad nim kontroli, a wahania wystąpią przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  • – W przypadku, gdy przedmiotem Umowy jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
  • – W przypadku, gdy przedmiotem Umowy jest Produkt dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu oraz którego nie można zwrócić po otwarciu opakowania ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych – jeżeli opakowanie zostało otwarte przez Klienta.
  • – W przypadku, gdy przedmiotem Umowy jest Produkt, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostanie nierozłącznie połączony z innymi rzeczami.
  • – W przypadku, gdy przedmiotem Umowy jest Produkt służący zaspokojeniu indywidualnych potrzeb Klienta lub nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta.
  • – W przypadku, gdy przedmiotem Umowy są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy kupna-sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
  • – W przypadku, gdy Sprzedawca przyjechał do Konsumenta na jego wyraźne żądanie, aby dokonać pilnej naprawy lub konserwacji – wówczas prawo do odstąpienia nie przysługuje zarówno w odniesieniu do takiej Usługi, jak również użytych do jej wykonania części zamiennych.
  • – W przypadku, gdy przedmiotem Umowy jest świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
  • – W przypadku, gdy przedmiotem Umowy są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu – jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
  • – W przypadku, gdy przedmiotem Umowy jest dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
  • – W przypadku Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej.

III. Dla Produktów – Przedsiębiorca, osoba prawna lub jednostka organizacyjna:

  1. Niniejszy punkt III. Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów, którzy nie są Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
  2. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego Konsumentem zostaje wyłączona.
  3. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej zawartej z Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, bez konieczności podania przyczyny i możliwości roszczeń ze strony Klienta wobec Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy kupna-sprzedaży.
  5. Z chwilą wydania Produktu przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu, aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. Klient zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. W przypadku stwierdzenia, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, Klient zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  6. Bez względu na jej podstawę prawną, odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta, jest ograniczona, zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie, do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy kupna-sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 1.000,00 (słownie: jednego tysiąca) złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.

Polityka Prywatności i Cookies

Sprzedawca postępuje zgodnie ze ścisłymi zasadami Polityka Prywatności &, który to dokument jest nierozłącznym załącznikiem do Regulaminu. Proszę upewnić się, że treść tego załącznika jest w pełni zrozumiała.

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
  2. Regulamin wchodzi w życie z chwilą opublikowania go na stronie Sprzedawcy, z zastrzeżeniami wskazanymi w punktach następujących.
  3. Sprzedawca ma prawo do zmiany treści Regulaminu, jak i do wprowadzenia zmian w ofercie lub nowych Usług w trakcie trwania Umowy z Klientem. Zmiany są możliwe w szczególności w następujących sytuacjach:
    – zmiany obowiązujących przepisów prawa,
    – zmiany spowodowane postępem technicznym lub technologicznym,
    – zmiany formalno-organizacyjne Sprzedawcy
    – zmiany innych warunków, które mogą wpłynąć na ofertę lub realizację Usług.
  4. O dokonanej zmianie albo o wprowadzeniu nowego Regulaminu Sprzedawca poinformuje Klienta umieszczając informację na stronach Zgredek.pl oraz dodatkowo poinformuje Klienta, przesyłając na wskazany przez niego adres e-mail krótką informację oraz odnośnik do strony www, zawierającej nowy Regulamin lub wprowadzane zmiany. Zmiany oraz data ich publikacji zostaną oznaczone w treści Regulaminu w sposób niebudzący wątpliwości. Postanowienia zmienionych dokumentów obowiązują od chwili ich opublikowania lub od terminu oznaczonego w informacji o zmianie Regulaminu, o ile nie nastąpi rezygnacja przez Klienta ze świadczonej na jego rzecz Usługi.
  5. W przypadku zmian w Regulaminie, Klient ma prawo odstąpić od Umowy.
  6. W przypadku zawarcia Umowy o charakterze ciągłym (np. rejestracja Konta) zmieniony Regulamin wiąże Użytkownika, jeżeli Użytkownik został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Użytkownik będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy.
  7. W przypadku zawarcia Umowy o charakterze nieciągłym (np. Umowa kupna-sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na wcześniej złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy kupna-sprzedaży.
  8. W przypadku sporów powstałych między Sprzedawcą i Klientem niebędącym Konsumentem sądem właściwym dla rozstrzygania sporów wynikłych z zawartej Umowy jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Kodeksu Cywilnego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Dla Umów kupna-sprzedaży z Klientami będącymi Konsumentami dodatkowo zastosowanie mają przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
  10. Niniejszy Regulamin opublikowano i wchodzi w życie z dniem 01.01.2021r. o godz. 00:00.

Zgoda na cookies / Accepting cookies. (info)

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close