Przejdź do treści

Polityka Prywatności & Cookies

Kwestie prywatności są dla nas bardzo ważne, a w tym dokumencie wyjaśniamy jakie informacje zbieramy, co z nimi robimy oraz jaką stosujemy politykę bezpieczeństwa informacji. Dokument zawiera zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w e-sklepie, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą. Dokument przedstawia również informacje w zakresie stosowania w e-sklepie plików cookies oraz narzędzi analitycznych.

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych (ADO) zbieranych za pośrednictwem e-sklepu, będącym jednocześnie Usługodawcą e-sklepu i Sprzedawcą jest Zarząd spółki Servizza PL Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-082), przy ulicy Jana III Sobieskiego 11/E6, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000680812, NIP: PL6342896468. Kontakt z ADO możliwy jest za pomocą tego formularza.

Informacje ogólne

1.      Wyrażenia, określenia i nazwy występujące w niniejszym dokumencie i rozpoczynające się dużą literą (np. Usługa, Sprzedawca, Użytkownik) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie.

2.      Dane osobowe w e-sklepie przetwarzane są przez ADO zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej ‘RODO’. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO dostępny jest na tej stronie.

3.      Dostęp do możliwości i usług w witrynie jest zróżnicowany. Możesz być tylko odwiedzającym gościem, a także zarejestrowanym Użytkownikiem. Użytkownik może też uzyskać status osoby zalogowanej, czyli mającej dostęp do dodatkowych treści. Jeśli chcesz tylko przeglądać opublikowane tutaj ogólnie dostępne materiały – możesz pozostawać anonimowym gościem. Istnieją jednak obszary i usługi, z których korzystać mogą tylko zarejestrowani Użytkownicy. Ograniczenie dostępu do tych obszarów służy celom witryny, ochronie Twojej prywatności lub podyktowane jest względami bezpieczeństwa serwisu.

4.      Rejestrując się w witrynie, Użytkownik przekazuje pewne dane osobowe. Podczas rejestracji w dowolnej z usług ADO Użytkownik jest proszony o podanie informacji kontaktowych dla jego wygody, w celu realizacji Umowy lub z powodów prawnych. Informacje te będą zawierać dane osobowe, adres, adres e-mail, dane dot. firmy oraz szczegóły dot. płatności (np. związane z systemami płatności, kartami płatniczymi), itp. W chwili, gdy Użytkownik będzie potrzebował wsparcia, pracownicy ADO mogą poprosić o dodatkowe informacje, aby rozwiązać problem, np. dotyczące systemu operacyjnego, przeglądarki i edytora, sieci, z której korzysta, itp.

5.      Korzystanie z e-sklepu oraz dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Jak również podanie danych osobowych przez Użytkownika lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków:

a)      W przypadku wystąpienia obowiązków ustawowych ADO, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa i nakładających na ADO konieczność przetwarzania danych osobowych, jak np. prowadzenie ksiąg podatkowych lub rachunkowych.

b)      W przypadku chęci zawarcia z ADO Umowy, kiedy to brak danych osobowych drugiej strony uniemożliwiałby zawarcie tejże Umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia Umowy wskazany jest na stronie e-sklepu lub w Regulaminie.

6.      ADO dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane dane:

a)      Przetwarzane są zgodnie z prawem,  w  sposób  zapewniający  odpowiednie  bezpieczeństwo  danych  osobowych,  w  tym  ochronę  przed niedozwolonym  lub  niezgodnym  z  prawem  przetwarzaniem  oraz  przypadkową  utratą,  zniszczeniem  lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.

b)      Zbierane są dla jasno oznaczonych i zgodnych z prawem celów oraz nie są poddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami. Przechowywane są w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

c)      Są merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane.

7.      ADO wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z regulacjami prawa i aby móc to wykazać, uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia. Środki te są poddawane przeglądom i uaktualniane. ADO stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

8.     ADO nie przekazuje danych osobowych osobom trzecim, poza wskazanymi, bez wyraźniej zgody Użytkownika. ADO nie sprzedaje danych osobom lub podmiotom trzecim.

9.      Usługi ADO nie są dostępne dla osób w wieku poniżej 13 lat, ADO nigdy nie zamierza zachowywać informacji o osobach poniżej 13 roku życia.

Podstawy, cele i zakres przetwarzania danych

1.      ADO uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków, w takim zakresie, w jakim jest on spełniony:

a)      osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów,

b)      przetwarzanie jest konieczne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy,

c)      przetwarzanie jest niezbędne do wykonania Umowy, zawartej z osobą, której dane dotyczą,

d)     przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na ADO,

e)      przetwarzanie jest konieczne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.

2.      Cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez ADO wynikają z działań podejmowanych przez danego Użytkownika e-sklepu. Tytułem przykładu, gdy Klient wybierze sposób dostawy za pomocą przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania zawartej Umowy kupna-sprzedaży, jak również zostaną udostępnione kurierowi.

3.      ADO może przetwarzać dane osobowe w e-sklepie w szczególności w celach, na podstawach, w okresach i w zakresie:

Cel przetwarzania danychPodstawa prawna przetwarzania i okres przechowywania danychZakres przetwarzanych danych
Realizacja Umowy kupna-sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usług lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem UmowyArtykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy). Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej Umowy.Zakres maksymalny: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy). W wypadku Klientów nie będących konsumentami ADO może przetwarzać dodatkowo nazwę firmy oraz NIP.
Prowadzenie ksiąg  podatkowychArtykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. z dnia 17 stycznia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 201).
Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi ADO  przechowywanie ksiąg podatkowych.
Imię i nazwisko, adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy), nazwa firmy oraz NIP Klienta.
MarketingArtykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda).
Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą na dalsze przetwarzanie jej danych w tym celu.
Zakres maksymalny: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej.
Marketing bezpośredniArtykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
Dane są przetwarzane są przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez ADO. Maksymalny okres przechowywania nie może być dłuższy, niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej  przez ADO działalności gospodarczej, zgodnie z regulacjami prawnymi. Podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla umowy sprzedaży dwa lata.
ADO nie może przetwarzać danych w tym celu w przypadku wyrażenia skutecznego sprzeciwu w tym zakresie przez osobę, której dane dotyczą.
Zakres maksymalny: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej.
Wyrażenie przez Klienta opinii o zawartej Umowie kupna-sprzedażyArtykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda).
Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą na dalsze przetwarzanie jej danych w tym celu.
Zakres maksymalny: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej.
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń, jakie może podnosić ADO lub jakie mogą być podnoszone wobec ADOArtykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO. Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez ADO. Maksymalny okres przechowywania nie może być dłuższy, niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej  przez ADO działalności gospodarczej, zgodnie z regulacjami prawnymi. Podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla umowy sprzedaży dwa lata.Imię i nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres poczty elektronicznej, adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy). W wypadku Klientów nie będących konsumentami ADO może przetwarzać dodatkowo nazwę firmy oraz NIP.

Odbiorcy danych w e-sklepie

1.      ADO współpracuje z podmiotami trzecimi, jak np. dostawcą hostingu, kurierami, Bramkami płatniczymi, biurem księgowym, itp. ADO współpracuje wyłącznie z podmiotami, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi RODO.

2.      ADO przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania, na przykład:

a)      Dostawcy rozwiązań informatycznych, technicznych, technologicznych i organizacyjnych, za pomocą których ADO świadczy Usług Elektroniczne, jak np. dostawcy oprogramowania, hostingu, itp. – ADO udostępnia dane Klienta dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych.

b)      Przewoźnicy, kurierzy, spedytorzy – w przypadku wyboru przez Klienta dostawy Produktu przesyłką, ADO udostępnia dane Klienta wybranemu przewoźnikowi, w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy.

c)      Bramki płatnicze – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, ADO udostępnia dane Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności, w zakresie niezbędnym do obsługi płatności.

d)     Podmioty kredytujące – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności w systemie ratalnym lub płatności leasingowej, ADO udostępnia dane Klienta podmiotowi obsługującemu powyższe płatności, w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta.

e)      Dostawcy systemu ankiet – w przypadku zgody Klienta na wyrażenie opinii o zawartej Umowie kupna-sprzedaży, ADO udostępnia dane Klienta podmiotowi dostarczającemu system ankiet, w zakresie niezbędnym do wyrażenia przez Klienta opinii.

f)       Biuro księgowe, kancelarie prawne i doradcze, firmy windykacyjne, itp. – ADO udostępnia dane Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych.

Ochrona danych osobowych

1.     ADO stosuje odpowiednie zabezpieczenia fizyczne i organizacyjne, środki ochrony w ramach narzędzi programowych oraz środki sprzętowe infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej.

2.     ADO stosuje się do ogólnie przyjętych standardów branżowych w celu ochrony przekazanych danych i informacji osobowych, zarówno podczas transmisji, jak i w procedurach ich przechowywania. Żadna metoda przekazywania przez Internet lub metoda elektronicznej pamięci masowej nie jest w 100% bezpieczna, jednak ADO podjął wszelkie możliwe kroki, aby zapewnić bezpieczeństwo danych. Jednocześnie, starając się używać komercyjnie akceptowalnych środków ochrony danych osobowych, ADO nie może zagwarantować ich absolutnego bezpieczeństwa. Rzetelność wobec Użytkowników wymaga, by podkreślić, że mogą wystąpić zdarzenia lub inne czynniki pozostające poza kontrolą ADO, których skutkiem będzie ujawnienie gromadzonych danych. W przypadku zaistnienia takiej, zawiniona przez ADO sytuacji, ADO jest gotowy ponieść konsekwencje w granicach i na zasadach przewidzianych przez prawo.

3.     W ramach realizowanych działań i procedur ADO zapewnia:

  • a) Stosowane rozwiązania techniczne zapewniają poufność, integralność, dostępność i odporność systemów i usług przetwarzania.
  • b) W przypadku wystąpienia tzw. zdarzeń losowych, system zapewnia możliwość szybkiego przywrócenia danych osobowych i dostępu do nich.
  • c) Wszelkie informacje poufne, w tym dane osobowe, przesyłane są w sposób szyfrowany, z zastosowaniem odpowiednich certyfikatów i metod kryptograficznych.
  • d) Regularnie bądź w sposób ciągły (automatycznie) jest testowana, mierzona i oceniana efektywność środków technicznych i organizacyjnych, mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.
  • e) Dostępne są dodatkowe zabezpieczenia, związane z wyborem i zmianą hasła do Strefy (Panelu) Klienta.
  • f) Każdy Kontrahent ma zapewnione prawo do „bycia zapomnianym”, o ile obowiązek przetwarzania danych nie wynika z innych przepisów, np. podatkowych (zgodnie z wytycznymi RODO). Identyczne procedury zapewniają możliwość skorzystania z prawa do sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu, czy w końcu prawo do tego, by nie podlegać profilowaniu.
  • g) Każdy Kontrahent ma prawo wystąpić z wnioskiem, w celu uzyskania informacji czy jego dane osobowe są przetwarzane. Jeśli tak, może zażądać udostępnienia informacji o m.in.:
  • – celu przetwarzania danych osobowych,
  • – kategoriach przetwarzanych danych,
  • – partnerach ADO, którzy przetwarzają dane,
  • – źródle pozyskania danych osobowych.
  • h) Udostępniane formularze rejestracji zapewniają możliwość wyrażenia akceptacji, a zgody spełniają warunki:
  • – dostępna, jednoznaczna i konkretna,
  • – wyrażona świadomie i dobrowolnie,
  • – określająca charakter działania,
  • – napisana w jasny i prosty sposób,
  • – ograniczona do wyłącznie niezbędnych danych.
  • i) Wszyscy pracownicy ADO zostali przeszkoleni oraz podpisali oświadczenie o zachowaniu tajemnicy danych osobowych i zawodowej.
  • j) Wszystkie zatrudnione osoby, które w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych mają dostęp do danych osobowych, posiadają pisemne, imienne upoważnienia oraz zostały zaznajomione z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
  • k) Nośniki zawierające dane osobowe przechowywane są w miejscach uniemożliwiających dostęp do nich osobom nieupoważnionym.
  • l) Zostały opracowane oraz wdrożone procedury wykonywania kopii zapasowych oraz dostępu do tych kopii. Dostęp do kopii zapasowych posiadają wyłącznie osoby upoważnione.
  • m) Bezpieczeństwo fizyczne budynków, w których dane są przetwarzane i dostęp do pomieszczeń są kontrolowane przez systemy monitoringu z zastosowaniem kamer przemysłowych, zabezpieczone są przeciwwłamaniowymi systemami alarmowymi oraz systemami dostępu. Dostęp do pomieszczeń jest w czasie nieobecności zatrudnionych tam pracowników nadzorowany przez służbę ochrony, a w przypadku serwerowni uzbrojoną służbę ochrony. Pomieszczenia zabezpieczone są przed skutkami pożaru. Serwerownia jest w pełni i w sposób co najmniej zdublowany zabezpieczona zarówno przed przerwą w dostawie prądu, przed skutkami możliwych żywiołów, jak i przed niepowołaną ingerencją osób trzecich. Dostęp do sprzętu oraz baz danych posiada jedynie wyszkolona kadra administratorów.
  • n) Dostęp do systemów teleinformatycznych posiadają jedynie uprawnieni użytkownicy. Nadawanie uprawnień oraz stosowane metody uwierzytelniania się użytkowników są zgodne z wymaganiami rozporządzenia. Zastosowane są urządzenia chroniące system informatyczny przed skutkami awarii zasilania. Stosowane są środki kryptograficznej ochrony danych przekazywanych drogą teletransmisji. W celu zabezpieczenia danych przed szkodliwym oprogramowaniem stosowane są programy antywirusowe i antyspamowe oraz sprzętowe i programowe systemy firewall. Dane są przetwarzane w odpowiednich macierzach dyskowych, zabezpieczających przed skutkami awarii pamięci dyskowej. Stosowane są jedynie podzespoły w wersjach profesjonalnych.
  • o) ADO współpracuje jedynie z zaufanymi partnerami. Weryfikowana jest wiarygodność biznesowa i społeczna oraz, czy działają oni w zgodzie z regulacjami RODO.

Prawa osoby, której dane dotyczą

1.      Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od ADO dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 RODO.

2.      Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO osoba, której dane przetwarzane są przez ADO na podstawie wyrażonej zgody, ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

3.      W przypadku przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów, Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją. W takim przypadku ADO nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

4.      W przypadku przetwarzania danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.

5.      Osoba, której dane przetwarzane są przez ADO, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Ciasteczka (Cookies)

1.     ADO korzysta z plików cookie, czyli małych plików tekstowych, zapisywanych i przechowywanych na komputerze Użytkownika. ADO nie łączy informacji przechowywanych w plikach cookie z wszelkimi możliwymi do zidentyfikowania informacjami, które Użytkownik przesyła podczas odwiedzin witryny. ADO używa zarówno plików identyfikacyjnych sesji, jak i trwałych plików cookie. ADO korzysta z plików cookie sesji, aby ułatwić Użytkownikowi poruszanie się po witrynie.

2.     ADO utrzymuje stałe ciasteczko m.in. w celu zapisywania sesji, dzięki czemu Użytkownik nie musi wprowadzać hasła więcej niż jeden raz. Trwałe pliki cookie umożliwiają również dostosowywanie oferty do oczekiwań Użytkowników.

3.     Plik cookie identyfikatora sesji wygasa podczas zamykania przeglądarki. Trwały plik cookie pozostaje na dysku twardym przez dłuższy czas, podobnie jak plik cookie używany np. w programie partnerskim.

4.     Użytkownik może usunąć trwałe pliki cookie, postępując zgodnie ze wskazówkami podanymi w ‘Pomocy’ swojej przeglądarki internetowej. Jeśli Użytkownik odrzuci ciasteczka, może nadal korzystać z witryny, ale po każdym zamknięciu przeglądarki lub sesji zostanie ponownie poproszony o podanie nazwy użytkownika i hasła.

5.     ADO może korzystać z usług Google Analytics, dostarczanych przez Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Usługi te pomagają ADO analizować ruch w ramach witryny. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany, mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących (danych osobowych) osoby odwiedzającej witrynę. ADO gromadzi w ten sposób takie dane, jak np. źródła pozyskania Użytkowników, czy sposób ich zachowania w ramach witryny, informacje na temat urządzeń i przeglądarek, adres IP, domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne, itp. Użytkownik może zablokować udostępnianie Google Analytics informacji o jego aktywności np. instalując dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Inc. dostępny na tej stronie.

6.     ADO może korzystać z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Usługa ta pomaga ADO mierzyć skuteczność reklam oraz dowiadywać się, jakie działania podejmują odwiedzający witrynę, a także wyświetlać tym osobom dopasowane reklamy. Szczegółowe informacje o działaniu Piksela Facebooka można znaleźć na tej stronie. Zarządzanie działaniem Piksela Facebooka jest możliwe poprzez ustawienia reklam w ramach swojego konta na portalu Facebook.com.

Pliki logów

1.     Podobnie jak w przypadku większości witryn sieci Web, ADO zbiera pewne informacje automatycznie i zapisuje je w plikach dzienników (logach) serwerów. Informacje te obejmują adresy IP, protokoły internetowe, typ przeglądarki, dostawcę usług internetowych (ISP), strony odsyłające/wychodzące, system operacyjny, znacznik daty i godziny oraz dane dotyczące kliknięcia.

2.     ADO korzystamy z tych informacji, które nie identyfikują użytkowników indywidualnych, analizuje trendy, śledzi ruchy użytkowników w witrynie i zbiera informacje demograficzne dotyczące bazy Użytkowników jako całości. ADO nie łączy automatycznie zbieranych danych z danymi osobowymi.

3.     Adresy IP są powiązane z informacjami umożliwiającymi identyfikację Użytkownika, aby zapobiegać i blokować nadużycia w zakresie korzystania z Usług, takich jak naruszanie warunków świadczenia Usług. ADO używa usługi śledzenia osób, która korzysta z plików cookie i plików dzienników, aby śledzić niemożliwe do zidentyfikowania informacje o Użytkownikach, w połączeniu ze statystykami dotyczącymi wykorzystania zasobów, aby określić, w jaki sposób Użytkownicy poruszają się po stronie internetowej oraz jak wielu Użytkowników korzysta z Usług.

4.     ADO korzysta z informacji podanych przez Użytkownika lub inne osoby w celu przeprowadzenia transakcji, z którą informacje są ściśle powiązane. Może to obejmować administrowanie Usługą, taką jak rejestracja, e-mail, forum itp. lub kontakt, jeśli Użytkownik wyrazi na to zgodę.

Profilowanie w e-sklepie

1.      Zgodnie z art. 22 ust. 1 i 4 RODO, czyli obowiązkiem informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, ADO informuje, że może korzystać z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez ADO nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy, czy też możliwości korzystania z Usług w ramach witryny.

2.      Profilowanie polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danego Użytkownika, np. poprzez wybranie konkretnego Produktu, analizę dotychczasowej historii dokonanych zakupów, itp. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez ADO danych osobowych Użytkownika.

3.      Efektem korzystania z profilowania może być np. przyznanie Klientowi rabatu, przypomnienie o niedokończonych zakupach, propozycja dedykowanej oferty, itp. Ostatecznie to Użytkownik podejmuje decyzję, czy będzie zainteresowany daną propozycją.

4.      Użytkownik ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu i wywołuje wobec niego skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na niego wpływa.

Ankiety

1.     Użytkownik może zostać poproszony o udział w okresowych wewnętrznych badaniach, prowadzonych przez ADO w celu ustalenia obszarów zainteresowań Klientów. Badania te są wyłącznie dobrowolne.

2.     Dane zebrane w ramach tych ankiet będą wykorzystywane wyłącznie do udoskonalania Produktów i Usług ADO i nigdy nie będą sprzedawane osobom trzecim.

Komunikacja z serwisem

1.     Odpowiadając na wiadomość e-mail, ADO używa adresów zwrotnych, aby odpowiedzieć na żądane informacje. Takie adresy nie są wykorzystywane do innych celów i nie są udostępniane osobom trzecim. Użytkownik może zaznaczyć swoje preferencje dotyczące sposobów kontaktowania z nim, jak na przykład możliwość otrzymywania informacji i aktualizacji Usług, logując się na swoje Konto, przechodząc na stronę profilu użytkownika i wybierając odpowiednie opcje.

2     Informacje, które Użytkownik przekazuje ADO, nie zostaną wykorzystane w innym celu, niż te, które wskazał w preferencjach.

3.     Użytkownik zawsze otrzyma wiadomość e-mail związaną z transakcją, np. z potwierdzeniem zamówienia, z płatnością za pośrednictwem systemu rozliczeniowego, itp.

4.     Całą korespondencję elektroniczną z Użytkownikiem ADO traktuje jako prywatną korespondencję między nadawcą a odbiorcą. ADO nie będzie monitorować, edytować ani ujawniać treści osobistej komunikacji Użytkownika, z wyjątkiem:

a) przypadków wymaganych prawem, w celu zapewnienia zgodności procedur z prawem,

b) w razie konieczności wyegzekwowania Umowy,

c) w odpowiedzi na zastrzeżenia, że ​​takie treści naruszają prawa stron trzecich lub w celu ochrony praw lub własności.

5.     Korzystając z Usługi Użytkownik akceptuje, że techniczne przetwarzanie wiadomości e-mail jest i może być wymagane do wysyłania i odbierania wiadomości, aby dostosować się do wymagań technicznych sieci łączności, aby dostosować się do ograniczeń Usług lub aby dostosować się do innych, podobnych technicznych i/lub prawnych wymagań.

6.     Korzystając z Usługi Użytkownik zgadza się i potwierdza, że nie popiera jakichkolwiek treści niezgodnych z prawem, nękających, zniesławiających, naruszających prywatność, obraźliwych, groźnych, szkodliwych, wulgarnych, obscenicznych lub treści, które naruszają lub mogą naruszyć prawo własności intelektualnej jakiejkolwiek strony trzeciej.

Newsletter

Użytkownik w dowolnym momencie może włączyć i wyłączyć otrzymywanie biuletynu. Newsletter wysyłany jest okresowo i zawiera wiele cennych informacji oraz propozycje z oferty ADO.

Reklama i wytyczne ASME

1.     W witrynie mogą być zamieszczane materiały reklamowe, zarówno własne, jak i innych firm czy instytucji.

2.     ADO kieruje się wytycznymi ASME. Treści redakcyjne w jasny sposób oddzielane są od reklamowych – za pomocą słów, oprawy graficznej, odpowiedniego umieszczenia na stronie lub innej, efektywnej metody ich odseparowania. W przypadku specjalnych sekcji reklamowych (‘advertorials’) lub we wszelkich innych sytuacjach, w których zachodzi groźba, iż reklama, w tym także ‘advertoriale’, mogą zostać pomylone z treściami redakcyjnymi, sekcje te mają umieszczone na górze każdej strony lub na początku zrębu głównego każdego materiału informacje ‘reklama’ o co najmniej tej samej wadze i/lub znaczeniu co normalny tytuł główny treści redakcyjnych.

Linki do innych witryn

1.     Witryna może zawierać linki do innych stron WWW, które nie są własnością ADO i nie są przez niego kontrolowane. Użytkownik winien pamiętać, że ADO nie ponosi odpowiedzialności za praktyki dotyczące prywatności innych witryn.

2.     ADO zachęca, aby po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną.

Zmiany w tej Polityce Prywatności

1.     ADO zastrzega sobie prawo do modyfikowania niniejszej polityki prywatności w dowolnym momencie, dlatego prosi o kontrolowanie ew. zmian na bieżąco.

2.     W przypadku dokonania istotnych zmian w tej polityce, Użytkownik zostanie powiadomiony na niniejszej stronie, pocztą elektroniczną lub poprzez ogłoszenie na stronie głównej serwisu.

3.     Niniejsza Polityka Prywatności została opublikowana i wchodzi w życie z dniem 01.01.2021r. o godz. 00:00.

Zgoda na cookies / Accepting cookies. (info)

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close